2025 m. balandžio 23 d. – gegužės 2 d. 10a ir 10l klasių mokiniai dalyvavo „Erasmus+“ jaunimo projekte „Youth for Inclusion“, kuris vyko Norvegijoje, Gåsbu gyvenvietėje.
Projekte dalyvavo penkios šalys: Lietuva, Norvegija, Turkija, Vengrija ir Vokietija. Visi dalyviai gyveno kartu, todėl turėjo puikią galimybę susipažinti su skirtingomis kultūromis. Bendravimas vyko anglų kalba, todėl tobulinome kalbinius įgūdžius bei išmokome geriau suprasti įvairius akcentus.
Projekto metu ne tik praktikavome anglų kalbą ir pristatėme savo šalį, bet ir ragavome tradicinius kiekvienos šalies patiekalus, mokėmės liaudies šokių, o kultūrinių vakarų metu sužinojome daug naujo apie kitų šalių papročius ir gyvenimo būdą.
Praktinių seminarų metu diskutavome temomis, susijusiomis su diskriminacija, šališkumu, stereotipais, socialine atskirtimi ir neapykantos kalba. Gilinomės į šių reiškinių poveikį tiek individui, tiek visuomenei. Taip pat nagrinėjome etninės kilmės, seksualinės orientacijos, migracijos, kūno įvaizdžio ir lyčių lygybės temas. Diskusijos skatino empatiją, pagarbą įvairovei ir padėjo ieškoti būdų, kaip prisidėti prie atviresnės ir teisingesnės visuomenės kūrimo.
Dirbdami grupėse patyrėme komandinio darbo svarbą: kartu žaidėme, atlikome kūrybines užduotis, dalijomės atsakomybėmis – pavyzdžiui, rūpinomės tvarka bendrose patalpose. Ši patirtis padėjo mums įvertinti tokias vertybes kaip bendradarbiavimas, atsakomybė, pagarba ir solidarumas.
Gyvendami tuose pačiuose namuose, paeiliui atlikdami buitinius darbus ir laikydamiesi bendrų taisyklių, išmokome sambūvio kultūros.
Projektas padėjo labiau pasitikėti savimi, išmokė laisviau reikšti mintis prieš auditoriją, gerbti kitų nuomones. Praktinių veiklų metu kūrėme trumpametražius filmus ir juose vaidinome – tai skatino kūrybiškumą ir saviraišką.
„Youth for Inclusion“ – tai projektas, kuris prisidėjo prie mūsų tobulėjimo daugelyje sričių: nuo anglų kalbos ir kultūrinio sąmoningumo iki asmeninio augimo ir atsakomybės už save bei kitus. Ši patirtis padėjo geriau pažinti save, sustiprino suvokimą, kad kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie tolerantiškesnio ir teisingesnio pasaulio kūrimo.
Projektas buvo įkvepiantis ir transformuojantis – jis paliko gilų įspūdį kiekvieno dalyvio gyvenime. Mokiniai aplankė Norvegijos sostinę Oslą ir susirado naujų draugų, su kuriais tikisi palaikyti ryšius ir ateityje.
Mokiniai džiaugėsi galėdami dalyvauti šiame projekte ir labiau pažinti save kaip asmenybes.
Aprašą parengė lydinti chemijos mokytoja Nijolia Beker.